Villken dag och god natt.

Jaha,ännu en dag är slut här på hemmet,det är ganska skönt att den inte kommer igen.
Jag har pillat med min elefant,men det är som är inte han där som har hand om verkstaden så funkar det inte,koppar tråden gick av så jag fick lägga ner pysslet ganska snabbt,det är tråkigt att få vänta ända till måndag då han är tillbaka men,men sånt är livet.
Det har varit en väldigt lugn kväll,det är konstigt efter som det är fredag,men natten är ung,jag önskar att det är tyst utan för mitt fönster i natt och inte någon förbannad romeo och Julia som står och gapar utanför,det är lustigt jag har hört att många hör ropandet men ingen gör något åt det,inte ens jag,det är lustigt att en människa kan förpesta ett helt hem,men det har gått så långt att jag mår illa och tar stora omvägar för att slippa krocka med henne,jag hoppas att hon inte är här så länge till,den värsta mytoman jag mött och det säger inte lite det.
Hon påstår sig kunna spå i både tarot kort och i nummerologi samt en massa annat men det har jag slutat tro på,för jag själv brukar spå i sådant ute,här säger jag det inte till någon för då blir det jobbigt,jag vet hur det kan bli.
Men nu över till henne igen hon bad att få spå mig någongång ibörjan när jag kom och det sa jag ju ja till för jag tycker sånt är intressant,men jag sa också åt henne i något svagt ögonblick att jag också höll på med sånt.
Jag har fortfarande inte sett röken av spådomen,hon känner nog på sig att mig kan hon inte lura med sitt hokuspokus.
Hon springer runt här med sina förbannade tarot kortlekar hon måste ha ruinerat sig på alla kortlekar hon köppt,hade det varit ett uns äkta spåkärring i henne hade hon hållt sig till en,som hon ska bekanta sig med.
Hon spår många men aldrig mig jag får inte ens höra vad hon har spått.
Nej,ni hon försöker bara göra sig märkvärdig och speciell,men den bubblan har jag sett igenom,den håller ju inte hur länge som helst,jag har funderat att lägga en läggning fill henne som hon inte vet om,den kan jag ju,skriva ner till er när den är klar,men den tar sin tid.
Jag ska nog lägga en för mig med,det var länge sen jag gjorde det nu,men det är en bra vägledning.
Nog om det nu har jag spytt ur mig min galla över henne.
Jag har tittat på idol och något som hette kändisdjungeln,det sistnämnda var ur dåligt,det bojkottar jag nog.
Dom som var iväg på bion kom tillbaka missnöjda,så ett tips är titta inte på filmen flickan,den var visst inte alls bra.
Jag satt precis här och skrapade en tian lott och vann tio kronor det var ju bra.
Nu är det helt tyst ute i korridoren då får jag alltid en skum känsla,det är ju ändå fredag och mycket ungdomar här,plus dom som inte vill vara ensamma i sitt smusslande det bådar inte gott,det känns som det bara är en tidsfråga innan helvettet brakar loss här igen usch må jag ha fel denna gång.
Nu lämnar jag er ensamma ute i natten och vandrar ut på facebook en stund.
Godnatt där ute ses imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0