Missbruksgrupp om julen.

Lite vitt puder ligger över nejderna här på hemmet,säkert i resten av samhället med men det ser jag ju inte.
Har varit en lugn och fin morgon och jag har bara hittat ett ställe det är halt på än så länge och det är ju bra för jag hatar halkan under vinter månaderna,då stapplar jag fram som en gammal anka.
Vi ska iväg i eftermiddag och handla lite,vi kommer ha en form av julklapps utdelning här på hemmet den 22 dec.
Där alla som vill ha en julklapp ska köpa en och lägga i en säck som dom har inne på kontoret den får bara kosta 25 kronor och inte vara lotter eller tobak,men det finns ju så mycket man kan köpa,då får man en julklapp ur säcken när det är dags,man kanske råkar få sitt egna paket så det är bäst att man köper något som man skulle kunna tänka sig att ha själv med.
Det är väl en fin sak att alla får en möjlighet att vara med i något sånt tycker jag.
Vi pratade om julen på missbruksgruppen idag och hur vi kände inför den och jag sa som det var att för mig är inte julen något speciellt för när jag var liten så firade vi inte ens jul så det är något som jag byggt upp med min son senare i livet så han inte skulle gå miste om alla traditioner han med,men jag vet ju att det är många som mår hemskt dåligt inför julen med,för det är en sådan märkbar högtid som är så familje kopplad så den helgen är ju mycket laddad.
Nu väntar jag på att det ska bli mat och jag har precis skrivit ett brev till min man och skickat med 200 kronor till honom.
Jag avslutar nu och tittar in senare många kramar till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0