Regn och rusk och lite annat.

Jag var ute på min lilla morgon tripp helt ensam,för T skulle ha besök ganska tidigt och för henne så blir det stress efter som hon alltid vill vara väl förberedd,det känner jag ju till hur det känns,jag är ju precis lika dan,men jag döljer det nog bättre än henne.
Gemensamma samlingen gick bra fast K var aldrig med och jag förstod inte varfö förens hon kom upp efter samlingen som ett åskmoln,hon hade fått en stjärna,det menas att hon inte får följa med på några aktiviteter utanför schemat på en vecka,anledningen var att hon hade varit och besökt en kille på rummet,han som varit i väg på sjukhuset som hon mycket väl visste att man inte får göra,för hon har ju fått konsekvenser för det innan med.
Så då var hon tjurig hela dagen,men det har lagt sig nu.
S fyllde 24 år idag,så jag gav henne en tia i födelsedagspresent så hon skulle kunna följa med på bion som dom skulle på i kväll,den om Michel Jacksson inget för mig men hon ville ju se den.
Vi hade ADL-grupp där vi pratade om hur vissa saker ska skötas i huset och hur vi skulle göra med handlingsturerna efter som det är så många olika viljor och kom fram till att personalen får bestämma vart vi ska på måndagar ett tag fram över så det blir lite ordning och reda på torpet.
men vi var bara tre stycken med på gruppen så vi får ta om det när alla är med,det är så typiskt.
Sen åt vi god spagetti och köttfärssås och jag blev förstås trött,men det hjälpte inte för vi skulle ha grupp igen kl.13 så det var bara att hålla korpgluggarna öppna tills den gruppen och tårt ätningen var över.
På ART-gruppen var vi också en liten tapper skara som var närvarande det var jag,S och T varav två som var delaktiga och en bara tittade på.
Men jag tycker det är intressant att rita upp en nätverks karta eller vad det heter,idag fortsatte vi på dom vi började på igår,men nu skulle vi rita in mål vi hade och sånt som intressen,arbete hus och hem och annat som körkort och sånt.
Det var ganska häfftigt att se och det var ju deffenitivt inga höga mål utan helt realistiska så jag var så nöjd så.
Sen upp och fira S med sång och tårta,om jag hade varit i hennes kläder hade jag dött på fläcken men hon stod pall,det beundrar jag.
Sen efter tårtan direkt i säng och sov till återsamlingen kvart i fyra.
Det har varit en lång dag idag och nu ser jag fram emot idol kl.20 det var bra låtar som skulle sjungas ikväll.
Jag har inte hittat någon hack kyckling än som ni nog märker och det lustigaste av allt är att andra har hittat redan,så jag är inte värst när det gäller det,men jag får se upp så jag inte åker snålskjuts på någon annans hack kyckling för det är inte bra,jag är ju så glad om jag slipper haka upp mig på någon.
Hurra imorgon kommer min son då blir det han och jag i vår egen lilla värld.
Jag slutar här och kommer in igen efter idol så det blir nog ganska sent.
Ha det bra så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0