Sovit som en stock.

I natt så sov jag som en stock hur nu stockar sover?
jag har hunnit duscha,dricka kaffe,läsa tidningen,röka med städerskan där vi pratade om Ullared efter som hon varit där i helgen,jag skulle vilja försöka åka dit igen men inte med så många,för vad jag förstår så finns det mycket att handla som jag missar för det blir så upp stressat inombords och att jag har någon i släptåg och man vet inte vart man ska gå riktigt,men förmodligen hamnar jag i samma trauma igen men jag vill ju så gärna klara av det.
Jag blir lite irriterad på mitt handikapp i mellan åt,för det är så mycket jag vill,som jag ännu inte klarar av.
jag är också irriterad på klienternas tanke sätt här på hemmet att personalen som är tvugna att säga ifrån när hånglet går för långt får kritik för att dom snokar men när man går till försvar och säger att dom bara sköter sitt jobb så tittar folk på en som man vore en utom jording,men det är ju sant,dom sköter ju bara sitt jobb,det hade dom som är intagna här också gjort,man måste ju sköta sitt jobb hur jobbigt det än kan kännas och dom intagna här är så små i sinna huvuden att dom inte kan se det dom borde ju begripa att vi inte sitter på någon kåk utan på ett behandlingshem och då går inte kåk mentaliteten hem utan skadar snarare och gör vistelsen mer obekväm än vad den är,för vi mot dom mentalitet på ett behandlingshem slutar aldrig bra,jag vet det av erfarenhet,men till dessa hjärndöda människor kan man inte säga det för då hamnar man bland dom(om ni förstår hur jag menar) men det har jag nog redan gjort för här om kvällen frågade någon varför jag sitter och pratar med personalen så mycket och då svarade jag att pratar jag med dom så får jag mer utbyte av samtalet,för dom är mer på min nivå.
Då tittade hon på mig som ett levande fråge tecken det kunde dom inte förstå,men det är sant och jag väljer ju själv vem jag gillar att prata med.
Och allt cirkulerar ju inte runt dom,för dom tror väl att vi sitter och pratar om dom,men jag har vettigare saker att prata om än dessa gravt invalidiserande människor som är intagna på detta ställe.
Men jag mår bra och ska snart gå ut och promenera själv antagligen,tanden har inte slutat göra ont än men det borde ju gå över snart nu för jag började ju med pencilinet i lördags mitt på dagen så snart ska väl inflammationen eller vad det nu är ge med sig tycker man.
Jag avslutar nu en stor kram vi ses senare idag kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0