Ännu en dag har gått.

Det känns så otroligt ensamt när min son åker iväg och ibland kan jag tycka att det är synd att hemmet inte har någonstans man kan ta vägen med barnen,men samtidigt så ska man skynda långsamt när man inte haft kontakt med sina barn på ett tag för annars så kan det ju hända att man får kalla fötter och backar tillbaka,så man får skynda långsamt.
När han åkte idag så gick jag in på kontoret och pratade med personalen och vet ni vad han kom tillbaka min lilla son och då hade han en elefant med sig till mig som han hade glömt på morgonen jag tror att den är i brons för den var otroligt tung och mycket fin.
Min son har en förmåga att hitta ovanliga elefanter till mig som jag inte har redan,ni må tro att jag blev glad.
När vi stog utanför huset och väntade på att pappan skulle komma och hämta honom så kommer ju givetvis M och börjar prata med min son om färgning av hans hår osv.
Jag såg hur besvärad han var och jag som alltid sagt till honom att rött hår är vackert och det tycker jag också,
jag har ju också en släng av rött i mitt hår och mitt pigment är en rödhårigs det där bleka,som aldrig blir brunt.
Jag sitter och funderar ikväll om hur jag ska få ner min air bag till mage lite grann,utan att anstränga mig för mycket,banta vill jag inte för man måste ha något som man mår bra av kvar och det blir ju maten.
Jag ska väga mig en dag så ska ni få veta hur mycket jag gått upp det ska bli intressant och se faktiskt.
Imorgon är min heliga söndag,då jag åker iväg och träffar min man och jag vet inte om jag skrivit det men han ringde faktiskt en stund idag och ni må tro att jag blev glad,det märkte min son med,han är nog glad för min skull att jag faktiskt har träffat en snäll och omtänksam man för en gångs skull.
Då tänker ni så klart att han sitter ju i fängelse då kan han inte vara snäll och allt man kan drömma om,jo,det kan man,livet kan bara ge en små törnar ibland som man kanske behöver för att vakna till och förstå att så här kan man inte leva.
Nu får vi leva efter denna situation och vi växer nog båda i uppgiften på varsit håll.
Jag älskar verkligen helgerna nu för tiden när jag får träffa den lilla familj som jag har kvar eller som jag vill ha kvar.
Det händer inte så mycket mer nu här på hemmet,fast man kan ju inte så noga veta för jag tycker mig höra en gäll skränig M ute i koridoren.
Fniss det är märkligt hur man kan haka upp sig på en människa så som jag har gjort,men jag kan inte ro för det.
Nä,nu får jag vila mina blå,så jag orkar med morgondagen.
Ha en fortsatt trevlig kväll och god natt hemmet vi ses imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0