Dagen med stort D.

Idag ska jag ut och resa till min man,för att träffa honom i en halvtimme,men som jag sagt innan det är det värt.
Han blir glad,jag blir glad och en hel söndag är räddad för oss båda.
I natt har jag sovit tungt men oroligt,ingen aning om varför,jag har förmodligen gått i sömnen för min mobil låg under min kudde och jag hade placerat en hel massa saker på golvet i mitt rum,egentligen skulle jag ha fotat det,så ni skulle sett hur tjusigt jag staplat saker,men tiden gjorde att jag inte gjorde det,om det blir fler gånger så kommer jag att göra det,för jag har en organisations förmåga ut över det mesta när jag sover,vill jag lova.
Ja,gå i sömnen har jag alltid gjort och gjorde det lite diskret ibörjan här när jag precis kom,men sen har det inte hänt på flera månader förens inatt,men så länge jag håller mig på rummet är det ju ingen fara,det är värre när jag irrar runt i koridorerna.
Jag kom fram till alldeles själv att det är nog mycket saker som händer med mig nu och det kan utlösa mitt sömngångeri.
Nu över till min framstående resa igen,man går och längtar hela veckan efter helgen det är liksom belöningen för en hel veckas slit med sig själv och omgivningen och det är ju en bra grej,då tar inget emot.
M har redan äntrat scenen med buller och bång och jag hörde hur hon satt och pratade med en personal om att hon fötts med gråstarr och hade så himla ont nu när hon varit utan glasögon i ett år,så om hon skulle få ondare så kunde dom ringa juoren så hon fick åka in,det sista kan jag ha missuppfattat det kanske gällde något annat än ögonen.
Men jag sitter i mitt stilla sinne och funderar på varför man måste hitta på sådana saker,för tyvärr utgår jag fån att hon gör det.
Jag tror jag kommit på varför jag retar mig på henne och det är nog att hon påminner mig om min ena bror som måste hitta på saker där man absolut inte behöver,men jag vet inte,jag tror ju att man känner sig själv bäst,
men kanske inte alltid.
Nog om drama drottningen nu,fast hon kommer promenerande påväg upp till oss nu.
Ja, jag känner att jag måste fixa och dona lite innan jag åker så vet ni att jag förmodligen inte kommer in förrens sent i kväll så ha en bra söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0