Det är lugnt.

Vi ska åka till Ullared nästa torsdag,vi drog fram det i skålen med våra önskemål vad vi vill göra på ART-gruppen,tänk att vi haft denna grupp tio gånger nu sen vi införde detta system,helt otroligt.
Och nu börjar vi om på en ny kula på tio gånger sen åker vi ut igen,det är ett bra sätt att få många på grupperna.
Jag ser faktiskt fram mot detta ullareds projekt det är ju snart jul och man kan hitta mycket där.
Men en sak som oroar mig är att det är så mycket folk och jag har ju problem med detta.
Jag får helt enkelt bita ihop och gå ut en runda om det blir för mycket,jag tror att jag kommer klara det och då gör jag det,så är det bara.
Annars så pratade vi om hur vi brukar belöna oss själv när vi ska göra något som är jobbigt,man sätter ju alltid en morot i slutet av det jobbiga,förr var det droger eller alkohol man satte som belöning,nu är det annat som något gott eller köpa något till sig själv,eller som jag brukar göra här när jag skriver en klapp på axeln.
Det blev en bra grupp och alla som var med hade något att säga,dom som var med vill säga och det var inte alla.
Nu har jag sett han med abstinensen han var inte på så vidare bra humör idag heller vill jag lova,nu får han ju nöja sig med sitt teralen och det ger ju absolut inte samma effekt,men det kommer gå över.
Den där M...berättade något konstigt för mig,det finns en liten affär här i byn,vars ägare skall flytta och han var och sökte M tidigare idag,men hon ville inte gå ut till honom,när jag gick för att hämta henne,han påstod att det var att han ville bli spådd en sista gång innan han flyttade,som imorgon.
Men det sa han nog bara till mig,för för det skulle han inte springa upp här på hemmet jag tror att det gäller något fuffens,skuld eller något som har med pengar att göra.
Sen när jag träffade M senare så hade hon en skum förklaring om att han skulle ha försökt tvinga sig på henne och tafsat och haft sig,jag höll masken inför henne och sa förlåt och att jag inte visste detta.
Men en sak ska jag berätta för er som läser detta att jag känner denna man sen 1992 då han var behandlingsassistent på ett behandlingshem jag var på då.
Han är inte sådan det vet jag och då vet jag automatiskt att M ljuger och ljuger man så har man något och dölja.
Och henne kan jag tro vad som helst om.
Om den mannen skulle vilja tafsa så skulle han absolut inte välja M,den mest motbjudande på hela stället.
Ja,nu ska jag sluta grubbla på det,men något har hon gjort eller lovat honom det är jag säker på.
Nu är det inte långt kvar till min son kommer åh,vad jag längtar.
Och nu börjar idol om en halvtimme så jag avslutar nu och kommer med mer skvaller vid 22 ha det bra så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0