En livs väv är borta. 2004

Han är nu så långt bort,
min kämpande,älskade bror.
Hans liv blev så otroligt kort,
men hans själ i mitt hjärta bor.
(
Nu lever han salig jag tror,
han slipper plågas mer.
Han vilar där änglarna bor,
han på mig tittar ner.
(
För mig känns det tomt och kallt,
men jag vet ej hur det är.
Men han som har lämnat allt,
har det säkert bättre än här.
(
Min bror har lämnat platsen sin,
den kommer förbli tom.
Hans livs väv har nu lämnats in,
nu stannat har hans bom.
(
Hans tapperhet och kamp var stor,
nu vilar han i frid.
Jag saknar min kära bror,
som fick så ont om tid.
SLUT
(
Det blev mycket tankar när min bror försvann och det blev extra för jag satt inlåst just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0