Flickan på bilden. 1999

Om flickan på bilden var jag,
så skulle det vara min olycka.
Jag behöver ju må väl dag för dag,
utan att livet besmycka.
(
Att stämpla sig själv för den man var,
innan man blev den man är.
Så finns inga förklaringar kvar,
om man inte av misstag sig lär.
(
Om flickan på bilden var jag en gång,
så borde jag vara lycklig nu.
Men vägen till glädje tycks mig så lång,
mitt hjärta har brutits itu.
(
En tanklös smäll av en sårad själ,
det borde aldrig ha hänt.
Mitt plågade hjärta är inte ett skäl,
att humöret så hastigt svängt.
(
Om flickan på bilden var jag idag,
så hade jag nog inte levt.
Ett blåslaget lik med svullna behag,
i ett liv som var ganska skevt.
(
Ett dumdristigt val av äkta man,
ett dumdristigt val av liv.
Med sprut stick i armar och ben minsann,
är den bildens klara motiv.
(
Nu tänker vi bilden som påväg någonstans,
dit olyckan aldrig når.
På allt som lyckas ges det en chans,
att livet på första plats står.
(
Om flickan på bilden var någon annan,
jag undrar vem vore jag då?
Om det inte var jag med blodet i pannan,
och ögon så olyckligt blå.
(
Då skulle bilden ej funnits till,
och jag skulle inte vara här.
Att skapa en ny bild är vad jag vill,
och starta en ny karriär.
SLUT
(
Ja,den här dikten handlar om att byta sida som jag nu förstår att jag hållit på med i tio år,om man ser på dikten,
här är jag nog på hem igen tror jag,men inte så länge för snart träffar jag en kille som missbrukar igen och då ut i kylan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0