Huset. 1987

I ett hus utan väntan,
låter domen fängslan
leva sitt eget liv,
i sin egen tid.
(
Med förhoppningar
att få leva kvar,
med den rikedom,
som ingen har.
(
I gardinstången ett spjut av järn,
på soffbordet en hink med blod.
På golvet en fårskinnsfäll,
i taket en snara hängd.
(
Detta hus är känt,
för hur mycket blod det stänkt,
för hur många som i snaran hängt.
(
I ett litet hus vid skogens slut,
den som går dit in,
kommer aldrig ut.
(
Vackert vitt det är
men har du livet kärt
så gå ej för nära.
Men om du ändå valt att gå dit hän,
så ska jag inte besvära.
SLUT
(
Mina skruvade tankar som jag hade just vid detta tillfälle som 21 åring är ju inte klokt igentligen men så var livet
och snart kommer jag in på behandlingshem igen,men här lär ni verkligen känna mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0