Inlåst. 1991

Nu sitter jag på Holma igen,
inlåst och lite besviken.
Jag förnekar ej att jag längtar hem,
genom fönstret ser jag den folkliga trafiken.
(
Jag vet att jag har mig själv att skylla,
att jag inte kunde hålla mig i skinnet.
Tre månaders knark och fylla,
det var skadligt för både kroppen och sinnet.
(
Jag skriver upp tankarna i en bok,
medan jag drömmer mig bort någonstans.
En erfarenhet gör mig mera klok,
om känslorna också fanns.
(
Jag har en son som börjar bli stor,
och det känns ibland rätt svårt.
Att veta att man faktiskt är mor,
att han ej är här hos mig känns hårt.
(
Men när jag är färdig och trygg mor,
och ingen stoppar mig mer.
När jag finner min lycka på denna jord,
bara jag och min son inga fler.
SLUT
(
Det var ett evigt kuskande till och från Holmas LVM-hem i några år och det kan man bli ganska trött på.
Här hade jag blivit av med min son Petter och hamnat på LVM igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0