Jag sökte. 1987

Jag sökte en mänsklig tanke,
men jag fann en blödande själ.
Jag tänkte att jag kanske
senare skulle finna ett skäl.
(
Jag sökte ett vackert minne
men dom jag fann dom var få.
Jag letar djupt i mitt sinne,
för att det vackraste minnet nå.
(
Jag sökte rättvisans glans
och fann den trodde jag.
Men under ytan fanns
en fel konstruerad lag.
(
Jag sökte efter fred på jorden,
men hur skulle det gå till?
Människan är för stor i orden
inte ens vänner sluta bråka vill.
(
Så freden får jag söka hela livet
och ändå inte finna den.
Det är inte överdrivet,
Jag känner det min vän.
SLUT
(
Nu är jag 21 år är på behandlingshem i Lund där jag var innan,har börjat läsa in grundskolan som jag missat pga. mitt missbruk i tidig ålder.
Så jag går på komvux på dagarna bor i familjehemmet på nätterna och är på det öppna behandlingshemmet när det blir tid till det.
God natt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0