Kärleksdröm. 1986

I nattens timme älskar jag,
känslorna försvinner när det blir dag.
(
Jag faller i dvala i morgonens timma,
genom mitt fönster ser jag morgonens dimma.
(
Dimman är älvor som leka
med sina slöjor så bleka.
(
Jag är förtvivlad och besatt
av mina drömmars sago natt.
(
När mörkret faller och blommorna sova,
min älskling ska du få min kärlek som gåva.
(
Min älskling har somnat tyst vid min sida,
han tog ej emot det jag ville giva.
(
Jag sitter och stirrar med ögon tomma,
i hjärtat vissnar min kärleks blomma.
SLUT
(
Jag vet inte riktigt vad detta kommer ifrån men jag var ganska fixerad vid kärleks dikter och hade en fantasi om hur kärlek var och då kom en hop med dikter att skrivas av mig,för jag vet inte om jag nu vid detta tillfälle hade en kille,men det hade jag säkert,jag tror till och med att jag flytt fältet från skåne ännu engång och hem till min knepiga morsa och saknade killen jag hade just då.
Kommer in senare igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0