Ny vaken.

Jag har precis vaknat ur middags slummern så jag är helt ny vaken,men jag kände att jag måste skriva nu för annars blir det för mycket på en gång.
Jag skrev bara en liten kortis innan och då tror jag att jag skrev att jag promenerade ensam idag igen,om inte så har jag skrivit det nu.
Sen var det dags för morgonsmaling och det var hela skaran utom en som var iväg på något annat.
När vi haft samlingen så gick vi ner i köket det var ingen ide för mig att gå upp för nästa grupp började vid cirka tio,så jag passade på att ta en knäcke macka med ost på,det var så gott efter promenaden.
Och precis när jag sa till K att jag inte tänkte gå ut och röka tack vare att det är så kallt så går brandlarmet och det var bara att sätta på sig skorna och gå ut till flaggstången,ofrivillig rökning kallar jag det.
Nästan alla kom ut,men det är allt för många som inte tar det på alvar.
Tänk om det skulle brinna på alvar och någon dum jävel frågar måste alla gå ut,nej man måste ge sig ut oavsett om det är övning eller äkta så hur onödigt jag än må tycka att det är så kommer jag ge mig ut till flaggstången när larmet går,så hög är min självbevarelsedrift.
På missbruksgruppen idag så pratade vi vidare om hur det ska se ut när vi en dag ska här ifrån och det blev en lika livlig diskussion idag med och det är ju så,för ut i det verkliga livet ska vi ju alla oavsett vi vill eller inte.
Efter gruppen så gick jag och tjejen upp till huset(hon som flyttar imorgon) och då som först så fick jag veta av henne att det varit party uppe i huset inatt,hon bor ju där uppe hon med och hon hade blivit fruktansvärt irriterad på luden och dom mycket höga rösterna,jag blev lite konfunderad för jag har inte hört ett smack men jag sover ju också ganska djupt när jag sover.
Men hon sa att hon hade kunnat urskilja några av rösterna bland annat M och killen som hon bjöd så friskt på piller när hon fortfarande kunde.
Men hon sa att det var betydligt fler som var där.
I den vevan kom en personal och tack och lov så berättade hon det för honom,det kändes bra så nu hoppas jag att hon alltså M åker dit så det skriker.
Kommer in senare igen vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0