Patricia. 1999

Du är ganska tjock och väldigt ful,
min vänskap har du förlorat.
Det du gjorde mot mig var inget kul,
du min levnadshistoria förstorat.
(
Att ljuga till sig en vän går ej,
ty då förlorar man alla.
Säg är du duktigare än mig?
Nej,tji den,du kommer att falla.
(
Du är hemsk mot dig själv,
och mot barnet det kära.
Så blunda och svälj,
för minuten är nära.
(
När allt i ditt liv,vänds ut och in,
du mister ditt barn för ett alternativ.
Vart är vännerna då? Du är inte min,
du har valt bort allt för ett fylle liv.
SLUT
(
Usch och fy henne minns jag Patricia,hon kom till samma behandlingshem som jag var på,vi hade ett förflutet i Södertälje gemensamt och redan där tyckte jag inte om henne,men när vi båda var i utsluss här så umgicks vi,eller snarare söp och knarkade vi ihop men hon var alltid så elak mot sitt barn kom jag ihåg och jag tyckte så fruktansvärt illa om henne till slut och någon gång efter dessa dikter blev skrivna så tog hon sitt liv i brännvin och tabletter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0