Ta livet som det kommer. 1987

krydda ditt liv med erfarenheter,
onda och goda.
Då är du ute på något hal is,
kan jag förmoda.
(
Man blir hård till det yttre,men mjuk om man vill,
i det bittra och kalla.
Man kan älska vem fan man vill,
det vet vi nog alla.
(
Man bara lyfter på sinnet och kärleken svalla,
i nu tidens glans.
Då kan man känna lukten av galla,
och ta livet som en dans.
(
Tre öre det kostar att köpa en blomma,
som ingen vill ha.
Men betalar man mer ja,då börjar dom komma,
inte ge bara ta.
(
Fem kronor det kostar att köpa en man,
som vänder sig om.
Men tar man livet med en nypa salt,
ja,då kommer dom.
SLUT
(
Ja, ni det är mycket tankar som bubblar i en,men tyvär kommer jag inte så noga ihåg denna tid fast jag tycker jag borde göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0