Tankar efter ett möte.

Vi kom i god tid till mötet idag,det kändes skönt att redan vara på plats när resten väller in,det var bara jag och T som åkte här ifrån,jag tycker det är synd att det inte är flera,men samtidigt är jag glad för det för undrar om vi skulle få plats då och jag har ju problem redan som det är,men allt som allt var vi 14 stycken idag och det är en sådan värme.
Det var en som firade 13 års drogfrihet idag och fick en medalj,medaljen gick runt och alla fick säga något till honom
det var en så otrolig känsla och jag vågade faktiskt säga några ord till honom,men jag tänkte desto mer,jag försökte se mig i den sittuationen men det var svårt det är en ofantligt lång tid,jag kan inte begripa detta,men han är ju ett levande bevis på att det går,så det är aldrig försent att börja om,nog för att jag har tänkt att sluta,men så många år
det har jag inte vågat tänka på ens men nu vågar jag det,men konceptet en dag i taget är nog helt rätt att tänka,börjar man sin drogfrihet med att tänka aldrig mer,så tror jag bördan blir för tung att bära,men tänker man bara för idag,så blir det ganska enkelt och då rullar åren på,fy attan jag har nog fått en förebild,det har jag aldrig haft innan.
Själva mötet var ett tema möte som idag handlade om kärlek,men jag valde att lyssna som vanligt,men jag märker hur det närmar sig att jag kommer börja prata,för gruppen känns som en varm och god och stor familj,det är en känsla som jag alltid har saknat och jag som har föraktat sånna möten hela mitt liv,tack och lov att jag vågade tänja på mina gränser.
K har inte kommit tillbaka än så vi får väl se när vi får veta vad som hänt med henne,dom är lite tröga med att berätta vad som händer ibland eller så är det jag och mitt jobbiga kontrollbehov som tycker en massa,jag kan ju inte få reda på allt,åh,den dagen jag vågar släppa på kontrollen,den dagen längtar jag efter.
Idag känner jag mig trött och det verkar lugnt här på bygget.
Så här avslutar jag för idag så ni får ha en god natts sömn för det ska jag ha och god natt hemmet vi ses imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0