Tusen skäl att leva. 2000

Främmande tanke att bli lämnad av livet,
och leva på lånad tid.
Då kommer snart det väntande tvivlet,
och själen kan inte få frid.
(
Försök att lita på livet,
och på vad det har att ge.
Kontraktet är redan skrivet,
om vad du i livet skall se.
(
Försök att måtta in kliven,
se upp med att trampa fel.
Var inte så överdriven,
försök hålla själen hel.
(
Ödet går ej att belysa,
livet belyser dig.
Så sluta stå där och frysa,
följ med in i livet med mig.
(
Skrämmande tanke i nöden,
livet har nu lämnat mig.
Men jag vet ett av livets öden,
att älskar du livet,så älskar det dig.
SLUT
(
Nu är vi inne på tvåtusen talet och jag är på behandling igen i vilken i ordningen vet jag inte,men det börjar bli en följetong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0