Regn och rusk.

Det har banne mig regnat hela dagen och det är inget kul,lunchen vi åt var fläskpannkaka det var gott,sen var det dags för oss tjejer att åka iväg på våran egen handlings tur,med en sväng förbi biblioteket där jag lämnade igen böcker som jag lånat.
Jag hade lånat Stig Dagermans dikter,dom är så underbara och ironiska det är i min smak,ett tips till alla som gillar dikter och inte läst hans alster innan,han är jätte bra.
jag handlade lite vykort till min man ,som han ska få på söndag,han har ju ingen möjlighet att få tag på sånt där han sitter och jag hinner glömma vilka kort jag gett honom,när han skriver dom till mig.
Sen fick jag tag i en sjal med elefanter på,hälso kulor med elefanter och sen var det inget mer och det var dags att åka hem till hemmet igen.
Jo,nu kom jag på jag köpte ju också ett stearinljus som var en elefant,fattar ni nu hur besatt jag är av elefanter det är snart dags att fota dom igen,nu när det ökar på.
På återsamlingen mådde alla bra som vanligt,det är banne mig aldrig någon som klagar,på sin höjd har det hänt att någon sagt att dom mår så där,hur man nu ska tolka det.
Idag kom det en ny kille hit och jag undrar i mitt stilla sinne hur länge han ska få vara ifred innan dom två små drottningarn börjar fjädra sig efter honom,vilket dom kommer att göra förr eller senare.
Vi fick också veta att det kommer en ny tjej på onsdag,vi är många tjejer nu.
Men då skrek dom flesta rakt ut speciellt dom som inte vill ha någon konkurens.
Ja,vad var det jag sa nu är det höst då väljer folket att lägga in sig för ingen gillar att springa ute under den kyligare perioden av året.
Jag har precis spelat alfapet med en personal här,hon har varit ledig så vi kände oss lite ovana att spela och det gick ju som det gick hon vann båda spelen,men det är så roligt att spela det spelet för man håller hjärnan igång och det måste man göra hela tiden annars blir man senil i förtid tror jag.
Annars har det inte hänt något alls här på bygget men kvällen är ju inte slut än.
Jag ska snart upp och kolla in idol,det hade jag inte trott att jag skulle säga någonsin men jag gillar det programmet faktiskt,det är mycket man inte känner till om sig själv verkar det som.
Kram så länge så tittar jag in lite senare vid tio ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0