Snart promenad.

God morgon alla som vaknat till en ny dag,det har blivit en vana att sätta sig framför datorn vid åtta snåret,jag har ju hållit på nu i över fjorton dagar,så detta har blivit min lilla kanal ut till verkligheten,för här på hemmet lever man i en skyddad värld kan man säga.
I dag ska dom stänga av vattnet här,för dom ska gräva något jag vet faktiskt inte vad,men jag ser dom utanför mitt fönster jag skattar mig lycklig att jag hunnit duscha och göra mig i ordning.
När jag tittar ut genom fönstret så ser jag att all personal kommer gående som i en liten ringlande orm,dom får nämligen inte köra upp sina bilar på parkeringen tack vare grävandet,när jag sitter här så skrattar jag lite för mig själv det ser ganska roligt ut.
Jag har suttit ute på altanen och pratat grannar med natt personalen och städerskan,det är ett ganska roligt ämne faktiskt,man har ju haft några original genom åren.
Jaha,så idag får man lite nya vyer på hemmet,man får se en hel del nya ansikten och ibland så blir man glad bara av det.
Jag vet inte vad som hänt här på hemmet det är så lungt har knappt sett en människa uppe än och det är tyst som i graven,bara grävmaskinerna hörs.
Jag är lite stolt över mig själv har inte syndat i natt inte rört en choklad bit och det är duktigt för att vara jag,för när jag har choklad så brukar jag glufsa i mig den under natten,men icke.....
Så jag måste ha sovit gott.
Nu är det snart promenad och det ser jag fram emot,det har lyckats bli en vana,så det går att arbeta in nya vanor om man börjar i det lilla.
I dag kommer min social till mig så jag tänkte förbereda mig lite i alla fall,fast jag vet att hon gör sitt bästa för mig.
Så nu kommer jag nog inte in mer på förmiddagen i alla fall,men sen så kommer jag att både skriva dikt och ge er ett tips på en bok som jag tycker att alla ska läsa,ni får gärna skriva om ni läst den .
Hejdå så länge och en stor kram....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0